Meld inn dine podkastbidrag til Prix Radio 2021!

Fristen for å melde på er onsdag 23. juni kl. 12:00.

unsplash-image-xR4JHzr69Og.jpg

Norsk Podkastforening er i startfasen av et lengre samarbeid med Radiodager og Prix Radio. Målet er at podkast skal få en større og mer synlig rolle i disse arrangementene.

Prix Radio er den norske lydbransjes egen prisutdeling, som belønner de beste podkast- og radioproduksjonene i Norge. Prisutdelingen arrangeres 29. oktober og arrangørene håper at det da er mulig å samle bransjen til fest.

Arrangør er Foreningen Radiodager, bestående av Bauer Media, P4-Gruppen, Norsk Lokalradioforbund og NRK - og fra og med i år Norsk Podkastforening.

Foreningen har fått ansvar for påmeldinger til kategoriene som er kun for podkast: Årets Podkast, Årets Underholdningspodkast, Årets Podkastprogramleder(e) og Årets Faktabaserte podkast.

Mer informasjon om Prix Radio, kategorier og påmelding finner du her: https://www.radiodager.no/prix-radio/

Som medlem hos oss får du melde på bidrag uten avgift. Podkastprodusenter som ikke er medlem betaler 1000 kr per bidrag. Du kan melde på to bidrag per produksjonsselskap/mediehus per kategori.

Påmeldingsfristen er onsdag 23.juni kl. 12:00.

Benytt sjansen til å bli medlem i Norsk Podkastforening!
Informasjon om medlemsskap, fordeler og priser finner du her: www.norskpodkastforening.no/bli-medlem

Podkastjuryen
Etter at registreringen av bidrag er stengt vil fire juryer bestående av til sammen 16 personer fra norsk podkastbransje bedømme bidragene. De sender deretter bidrag videre til hovedjuryen i Prix Radio. Hovedjuryen vil så plukke ut de nominerte, som så går videre til deljuryene, hvor det sitter representanter fra podkastnorge, lokalradio, NRK, P4 og Radio Norge. Disse plukker til slutt ut en vinner som offentliggjøres på Prix Radio-showet i oktober.

! Det er fremdeles ledige juryplasser; har du lyst til å bidra? Send en e-post til hallo@norskpodkastforening.no !

Slik melder du inn bidrag
Påmeldte bidrag til Prix Radio 2021 skal være publisert første gang i perioden fra og med 1. april 2020 til og med 31. mai 2021. Bidraget skal bestå av en lydfil i mp3-format, bilde(r) av sentral(e) bidragsyter(e) og en tekst som beskriver bidraget og hvordan det oppfyller kriteriene i den aktuelle kategorien.

Sett deg inn i kategoriene før du melder på ditt bidrag. Du må selv gjøre opp en mening om hvilken kategori innslaget tilhører og deretter sørge for påmelding i riktig kategori.

Fyll inn brukernavn, fullt navn og kontaktinfo. Da får du tilsendt verifisering- og påloggingslenke i en e-post. NB! Denne havner ofte i spamfilteret. Adressen til e-posten må da bekreftes/verifiseres. Ta vare på denne e-posten siden den inneholder brukernavn og passord.

Først laster du opp bidraget, så velger du «Gå tilbake for å registrere bidraget», etter at du har lastet opp. Da ser du lydfilen. Velg «Registrer» under lydfilen. Legg inn tittel på bidrag, sendetidspunkt, kategori, legg inn en kort tekst om bidraget og hvorfor det bør vinne og til slutt bilder av programskapere og bidragsytere. Bekreft at du har de nødvendige rettighetene til bidraget og REGISTRER.

Du vil få opp en liste over alle bidragene du har registrert på siden hvor du registrerer. Sjekk at alt du har meldt på ligger der.

LYKKE TIL!

Forrige

PRIX RADIO-NOMINASJONENE ER KLARE

Neste

Alt du lurer på om podkast!