Meld deg inn her!

Norsk podkastforening er en bransjeorganisasjon som samler forskjellige aktører som driver med podkast i Norge.

• Vi arrangerer fagseminarer og møtepunkter for podkastbransjen.

• Vi bidrar til utvikling av podkast-feltet, kunnskapsdeling og inspirasjon i samarbeid med produsenter, mediehus og annonsører.

• Vi jobber for å være et kontaktnettverk og samarbeidsforum for norske podkastprodusenter.

• Vi bidrar og jobber for å skape felles standarder for lydbransjen.

Hvorfor bli medlem?

Norsk podkastforening jobber for å øke kunnskap om podkast gjennom nettverkstreff, seminarer og webinarer. Som bedriftsmedlem får de ansatte i din organisasjonen delta i et fagmiljø for podkast. De får lære fra andre i bransjen, og kan dele sine sin kunnskap videre med foreningens medlemmer.

Bedriftsmedlemskap passer for alle organisasjoner som produserer podkast eller podkastreklame, som mediehus, produksjonsselskaper, mediebyråer, reklamebyråer og podkastplatformer.

Faglig Påfyll

Alle medlemmer av Norsk podkastforening deltar gratis på våre seminarer og webinarer. Du får tilgang på eksklusivt innhold og blir invitert til private sesjoner med kjente podkastprofiler.

Nettverk

Som medlem av Norsk podkastforening får du være med i et nettverk for alle som driver med podkast i Norge. Foreningens nettverkstreff er en god arene for kunnskapsdeling og inspirasjon.

Støtte

Som bedriftsmedlem støtter du Norsk podkastforening arbeid for å løfte norsk podkastbransje.

Bedriftsmedlem

Som bedriftsmedlem er du med å løfte norsk podkastbransje. Dine ansatte får ny kunnskap, og din organisasjon kan enkelt nå ut til alle aktørene i norsk podkastbransje. Du er med på å utarbeide felles standarder for bransjen, og bidrar til utvikling av podkastmarkedet.

Kunnskap

Dine ansatte får ny kunnskap om alt fra produksjon, teknikk, lanseringsstrategi og markedsføring.

Corporate Branding

Bedriftsmedlemmer inviteres inn som foredragsholdere og kan bruke foreningens kanaler til å nå ut til norsk podkastbransje.

Tidligere arrangementer

Som medlem får du være med på en rekke arrangementer i løpet av et år. Her er en liste over noen av de vi har hatt:

• Hvordan lykkes med podkast. Friminutt og G-punktet intervjuet av Harald Rønneberg.

• Alt du lurer på om podkast. Hva vet vi om podkastlytterne og hva de lytter til?

• Hvordan tjene penger på pod? Annonse vs. abonnement.

• Lær av de beste! Ingeborg Heldal snakker med Prix Radionominerte podkastere.

• Nye formater på podkast: Julestemning med Live og Ronny (NRK) og London (Podimo).

• Medlemsmøte om behov for etiske retningslinjer i podkastbransjen, rettet mot ikke-journalister.