Tilbake til alle arrangementer

Webinar | Hvordan skape nye podkastformater - fra idé til suksess

Hvordan skape nye podkastformater - fra idé til suksess

Podkastformatet er i rivende utvikling, og det siste året har vi hørt på alt fra julepodkast til lyddramaer. I dette webinaret får du høre på noen av de mest innovative hodene i bransjen. Live Nelvik og Ronny Brede Aase skal snakke om podkastsuksessen «Julestemning». I tillegg får vi høre fra skaperne av Jo Nesbøs siste lyddrama «London».

Vi inviterer til webinar 3. februar klokken 11:00-12:00.

Webinaret er kun for medlemmer av Norsk Podkastforening, benytt sjansen til å bli med i landets første bransjeforening for podkast! Les mer om medlemsskap og meld deg inn her:

OBS! Bestiller du 2 eller flere billetter får du en link på e-post som gjør at du kan fylle inn hvem som skal delta i etterkant.

PROGRAM

Sesongpodkast

I løpet av få dager krøp sesongpodkasten “Julestemning” til toppen av Podtoppen. Hva var det med denne podkasten som gjorde at den ble så populær? Og hvordan legger man opp produksjonen når man må publisere én ny episode hver dag.

Live Nelvik og Ronny Brede Aase skal sammen med produsent Vilde Hjort Batzer i Fenomen og redaktør Pia Basberg fra NRK snakke om hvordan podkasten ble til og hva som er suksessoppskriften bak.

Lyddrama

Fiksjonssjangeren er på full fremmarsj. Har det gamle radioteateret fått en ny vår med lyddramaer og andre lydfortellinger? Nina Stensrud Martin fra Aschehougs og lyddesigner Fredrik Baden jobbet med Jo Nesbøs siste lyddrama “London”. Hvordan bygger man et lydunivers? Og hva må til for å lage en fengende historie på lyd.

Moderator: Guttorm Andreasen

Guttorm er en av landets mest erfarne og allsidige journalister. Han har jobbet som programleder, journalist, produsent, reporter og redaktør i radio, tv, nett, podcast og print siden 1985, blant annet med mer enn 20 års fartstid i NRK.

Forrige
29. september